Noen ganger drømmer jeg om helbredelse

Noen ganger drømmer jeg om at Gud skal helbrede meg. At jeg skal bli fri for alle plager og kunne leve et liv som jeg selv tenker at jeg var tenkt til å leve. Men samtidig som jeg tenker at jeg skulle så sårt ønske at jeg kunne bli helbredet fra denne sykdommen så er jeg redd. Jeg vet ikke hvordan det er å leve som frisk. Jeg har i gode perioder måtte ringe til venner for å spørre «Er det normalt å reagere slik her?» «Er det normalt å bli trist når dette og dette skjer?» «Er det normalt å bli sliten av dette?» Det høres kanskje litt rart ut, men jeg vet ikke hvordan livet som frisk er. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på vanlige hendelser. Jeg vet ikke hva normale følelser er. Nettopp derfor skremmer det meg litt å bli frisk. Nettopp derfor er jeg litt glad at Gud ikke har grepet inn i min situasjon og helbredet meg fra alle plager. Nettopp derfor er jeg glad for at Gud heller følger meg hver dag på veien mot å bli frisk slik jeg kan vende meg til disse normale følelsene. Slik jeg kan vende meg til å ikke overreagere på småting. Slik jeg kan vende meg til å ha et litt mer stabilt følelsesliv. Slik jeg kan vende meg til å bli frisk før jeg blir det, for en dag skal jeg bli det. Og en dag vil Gud ta bort all plage og smerte. En dag skal jeg møte Han igjen!

2 kommentarer

  1. Gjett om jeg kjenner meg igjen i mye her!
    Måtte smile da jeg leste dette, for dette er ett emne jeg også hadde tenkt å skrive om, at tanken på å våkne frisk en dag skremmer vettet av meg… for da møter jeg en helt ny virkelighet, og ikke bare det, men jeg må jo bli kjent med meg selv på nytt… Jeg husker ikke hvordan det føltes og opplevdes i kroppen å være frisk… og jeg er takknemlig for å ta en dag av gangen med Herren. Jeg vil heller bli ledet gjennom og utav sykdom skritt for skritt, for da er det en gradvis endring i alle ting, enn å våkne en dag og være i tipp-topp-stand… Dèt er en skremmende tanke…

    Gud er trofast og i alle ting og tider er Han med og mektig til å ta oss igjennom. Og de harde tidene i livet er de som har lært meg mest om Guds kjærlighet, nåde og trofasthet.

    Må dag og hjerte bli fyllt med glede og fred, kjærlighet og styrke! Klems 🙂

Legg igjen en kommentar